Clicky

איך להפוך לפרילנסר בשישה שלבים פשוטים (גם עם עבודה)

אם אי פעם היה זמן להרוויח יותר כסף בפרילנסר, זה עכשיו! מהפכת האינטרנט העלתה את כלכלת ההופעות לממדים קוונטיים, ואנשים חכמים יודעים בדיוק איך להשתמש בה כדי להרוויח יותר.אבל מה זה באמת אומר על אנשי מקצוע שרוצים לעזוב את ה-9-5 או לעבוד מתי ועם מי שהם רוצים?אם אתה רוצה להקים עסק עצמאי משלך וליהנות מההטבות המושכות שמגיעות איתו, הפוסט הזה הוא בשבילך. בואו נתחיל.

שלבים להתחלת מסע עצמאי

1. הגדר את השירות שלך

ביקום הפרילנסר, האפשרויות הן אינסופיות – בין אם אתה מחטט מספרים כמנהל חשבונות, יוצר נרטיבים משכנעים כמשווק דיגיטלי, או מקודד את האפליקציה הגדולה הבאה כמהנדס תוכנה. אבל הנה הסקופ הפנימי: לקוחות מחפשים פתרונות, לא רק מישהו שיסמן משימות. כרטיס הזהב שלך? מכירת תוצאות החלומות של מה שהעבודה שלך משיגה. תחשוב פחות על אספקת 'עותק של 1,000 מילים באתר תוך 3 ימים' ויותר על הצגתם כיצד העותק שלך יכול להמיר 'מספר X של לקוחות פוטנציאליים תוך פחות מ-6 חודשים'.

הנה העניין – משרות מסוימות משתלמות יותר מאחרות, וזה פשוט ככה. מיקום, תעשייה, ביקוש – הכל משחק תפקיד. אבל כאן אתה זוהר. מה התשוקה שלך? מה מדליק אותך? איפה אתה יכול לעשות את השפריץ הגדול ביותר? זה דרך, תכנן איך אתה הולך לגרום לזה לקרות, ואז אפס שירות שהוא ללא ספק אתה.

2. הגדר את התמחור שלך

לדעת כמה לגבות יכול להיות מסובך כשאתה רק מתחיל.

אבל הדגם שלי די פשוט:

קח את המשכורת השנתית הרצויה, חתך את 3 האפסים האחרונים וחלק את התוצאה בשניים. אם אתה רוצה להרוויח $100,000, התעריף השעתי שלך יהיה $50 ($100,000 / 2 = $50).
הכפיל את מספר הטינה שלך: כאן, אתה לוקח את הסכום המינימלי ביותר שאתה יכול לגבות עבור העבודה שלך, ואז מכפיל אותו. נניח שתעבוד עבור $10 לשעה לפחות. פשוט הכפיל את המספר הזה וחייב 20 $ לשעה.
בין אם אתה רוצה לגבות לפי שעה או לפי פרויקט, מודל התמחור שלך יהיה תלוי בנישה שלך. וכמתחילים, אינך רוצה לגבות תשלום יתר או 'לעבוד בחינם'.

פרילנסרים חדשים נקלעים לעתים קרובות למעגל קסמים של עשייה זו בתקווה לבנות תיק עבודות ומוניטין. אבל החיסרון של זה הוא שלקוחות יעריכו פחות את העבודה שלך, ובסופו של דבר תאבד את המוניטין שלך.

3. מצא את העבודה הראשונה שלך

התחל בזיהוי ופנייה ללקוחות פוטנציאליים שיכולים להפיק תועלת מהכישורים שלך. לינקדאין הוא כלי רב עוצמה למטרה זו, המאפשר לך למצוא ולהתחבר ללידים באמצעות הסברה ממוקדת. יצירת אימייל קר משכנע יכולה להוות את הבמה למסע העצמאי שלך, ולמצב את שיווק האימייל כנכס שלא יסולא בפז במאמצים המוקדמים שלך. פלטפורמות כמו Upwork מציעות נקודת התחלה מעשית לצבור ניסיון ולבנות את תיק העבודות שלך.

הפרויקט הראשון שלך צריך להתאים מאוד לניסיון העבודה וליכולות שלך, אבל הנה מה שאתה צריך לזכור כאשר אתה מציג את ההצעה שלך.

המבוא. אתה תרצה לבנות קרבה על ידי הצגת עצמך וכיצד אתה יודע על הלקוח.
ההצעה. דבר עליהם. מה אתה רוצה לעשות עבורם? למה אתה טוב לתפקיד הזה? אתה תרצה לעשות קצת מחקר על הארגון כדי לראות במה הם צריכים עזרה.
התועלת. ספר להם כיצד העבודה שלך תועיל לחברה שלהם. האם אתה מתכוון לפנות להם יותר זמן? האם אתה מתכוון למקסם רווחים בסכום X?
הרגל בדלת. זוהי טכניקה קלאסית המשתמשת בטריק פסיכולוגי ישן כדי לגרום ללקוח להסכים להסכם קטן כך שתוכל לבקש הסכם גדול יותר מאוחר יותר.
הקריאה לפעולה. היה ברור עם זה ושאל אותם אם הם רוצים להמשיך.

4. בנה תיק עבודות

זה נורמלי שללקוחות יהיה קשה לסמוך על היכולות שלך אלא אם כן יש הוכחות. בניית תיק עבודות מבסס את איכות העבודה שלך על ידי הדגמת ההישגים והפרויקטים שלך בעבר. הדגש הישגים ספציפיים כמו 'עזרתי לחברת ה-SaaS הזו להגביר את ה-MRR ב-50% בשנה אחת' במקום רק להזכיר תוצרים. כלול קישורים לאתרים שעבדת עליהם, דוגמאות של עיצובים קודמים שלך או עותקים של כתיבה בפרופיל שלך.

5. לטפח רשת

לעבור על הודעות ה-DM שלך בלינקדאין רק כדי להיות מופגז בפיצ'רים של זרים זה ההפך מנטוורקינג אמיתי. תאמין לי, אף אחד לא מחליק את הכרטיס שלו בגחמה בגלל הודעה קרה. דיבור אמיתי: נטוורקינג לא עוסק במה שאתה יכול להשיג; זה לגבי מה שאתה יכול לתת. והנה הבועט – כשאתה מתמקד בהוספת ערך ללא ציפיות מיידיות, אז הקסם קורה. זה לא רק פטפוט; זו אסטרטגיה מוכחת שבה משתמשים פרילנסרים מובילים כדי לבנות את האימפריה שלהם. תחשוב על זה – רשת מוצקה יכולה להפוך רק 20% מהלקוחות שלך למנוע הפניות מעצמה, להניע 80% מהעסק שלך.

אבל הנה העסקה – נחיתה של לקוח אחד בלבד היא לא המשחק הסופי. כוון לשלושה לפחות כדי להבטיח שהקריירה העצמאית שלך היא לא רק הבזק. יציבות היא המפתח. הלקוח הראשון שלך? הם יכולים להפוך להופעה הקבועה שלך, או טוב יותר, הזרז לשרשרת הפניות שמניעה אותך לגבהים חדשים. זה הכוח של רשת מטופחת היטב. לכן, במקום לדחוף למכירות מיידיות, התמקדו בבניית מערכות יחסים שמניבות דיבידנדים בהמשך הקו. כך יוצרים עסק עצמאי בר קיימא, בסגנון Sethi.

6. שיווק את עצמך

קח זמן לחדד את התדמית שלך ולפרסם את עצמך כאדם אמין. התמקד בשיתוף תוכן של מנהיגות מחשבתית בלינקדאין, עיצוב אתר ותשובות לשאלות בקהילות, כמו Reddit או Quora. זו תהיה גישה ממוקדת להפליא שבה תוכל להגיע ללקוחות פוטנציאליים שכבר מחפשים את השירותים שלך.

מה לזכור לפני שמתחילים

להפוך לפרילנסר

לפני שתתחיל לפרילנסר, הקדיש זמן להתכונן למה שמגיע. בחלק הבא, נעבור על דברים חשובים שכדאי לחשוב עליהם כדי שתהיה מוכן להתחיל את קריירת הפרילנסרים שלך. בואו ניכנס לזה.

ארגון ושגרה

פרילנסר אולי נראה כמו החופש האולטימטיבי, אבל זה דורש משמעת רצינית. מחקר מראה כי פרילנסרים מעבירים לעתים קרובות יותר מ-30 שעות בשבוע. ואם אתה מלהטט בעבודה יומית, הנתון הזה יכול להמריא ליותר מ-80 שעות. המפתח? הטמעת מערכת מוצקה לניהול זמן וארגון העבודה.

עבודה עם מספר לקוחות

טיפול במספר לקוחות בו-זמנית הוא לאזן את הזמן שלך היטב, לשמור על תקשורת ברורה ועמידה בהתחייבויות שלך.

למרות שזה מפתה לנצל כל הזדמנות שנקרתה בדרכך, במיוחד בשלבים המוקדמים של הקריירה העצמאית שלך, חשוב מאוד להימנע מהתחייבות יתר. האיזון הנכון בין פתיחות לפרויקטים חדשים והכרה בגבולות שלך זה הכל! פתח אסטרטגיה המאפשרת לך לנהל מספר פרויקטים ביעילות מבלי להתפשר על איכות או מקצועיות.

רישיונות ותוכנה

כשמדובר בכלים ותוכנות לפרילנסר, פחות זה לרוב יותר. קל ליפול למלכודת של צבירת טונות של כלי פרודוקטיביות, מתוך מחשבה שהם חיוניים להצלחה. עם זאת, המציאות היא שאתה לא צריך כל כלי חדש בשוק. התמקד תחילה ביסודות הקריטיים לעבודה שלך.

התרכז בהשגת ההכנסה הראשונה שלך וביסוס הרשת שלך. ברגע שיש לך בסיס איתן, שקול להשקיע בכלים נוספים שיכולים באמת לשפר את הפרודוקטיביות שלך ולייעל את זרימת העבודה שלך.

שווקים עצמאיים

עם שפע של שוקי פרילנסרים זמינים, זה מפתה להצטרף לכמה שיותר. הם טובים כדי להרטיב את הרגליים, אבל אתה רוצה להיזהר לא להירשם לכל שוק שיש. מצא אחד שעובד בשבילך והיצמד אליו. מאוחר יותר, תוכל להרחיב את הפיתוח העסקי שלך לחברתי, לבנות אתר ולהיכנס לקהילות.

התחל את מסע העצמאי שלך עוד היום

תחילת עבודה עצמאית היום יכולה להוביל לקריירה שמתאימה לכישורים שלך ולמה שאתה אוהב לעשות. מדריך זה נתן לך את השלבים הבסיסיים ליציאה לדרך. ראשית, גלה אילו שירותים תציע, זכה בהופעות הראשוניות שלך ועבוד על יצירת תיק עבודות ורשת מוצקים. כדי להצליח בפרילנסרים, אתה צריך לעשות עבודה נהדרת ולתכנן בצורה חכמה. קפוץ עכשיו והתחל לבנות קריירה שתוביל אותך לחיים העשירים שלך.

כתיבת תגובה